Hvitløk, ingefær og chili er noe jeg må ha i huset, det smaker godt og det er også bra for helsa vår.

Hvitløk er naturens antibiotika, det er også bra for blodtrykket, chili får i gang forbrenningen, og ingefær forebygger forkjøelse, får ned feberen og er bra for kolesterolet. Den er også bra for kvalme og bilsyke. Så dette er noe man må ha i hjemmet.

Leveren er filteret i kroppen vår, den bearbeider maten vi tar i oss og skiller det som næring til kroppen og det vi skal få ut av kroppen.

Løvetann te er veldig bra for leveren så når disse gule blomstene blomstrer, så plukk en teskje blomster, legg de i en tekanne og hell over 1 dl kokende vann og la det trekke i 10 minutter med lokk. Sil løvetannen i en kopp, la det kjøle litt ned og drikk det som det er.

Vær også forsiktig med salt, det gir deg høyt blodtrykk. Det er masse krydder der ute som har salt i seg, som sitronpepper, så bruker du den, behøver du ikke spe på mer salt, les bak på krydderbeholderen og sjekk om de har salt i seg.

SELTIN Mineralsalt inneholder 50% mindre natrium enn vanlig salt, og inneholder i stedet kalium og magnesium. Redusert inntak av natrium samt tilstrekkelig inntak av kalium bidrar til å opprettholde et normalt blodtrykk.

Lagre

Kommentarer

kommentarer